Detail programu, termíny a přihlášení

 
Fakulta/součást, která program vypisuje:
Filozofická fakulta
Druh programu CŽV:
Programy kvalifikačního vzdělávání (rozšiřující a doplňující vzdělání)
Název skupiny programů, ve které je kurz realizován:
Programy rozšiřující a doplňující vzdělání
Vzdělávací cíle skupiny programů:
Programy rozšiřující a doplňující vzdělání.
Název programu/kurzu:
Studium pedagogiky k získání kvalifikace učitele 2. stupně ZŠ a SŠ (tzv. doplňující pedagogické studium)
Zaměření programu/kurzu:
na výkon povolání (profesně)
Jazyk programu/kurzu:
CZ
Anotace programu/kurzu:
V základu studia stojí Kompetenční rámec absolventa a absolventky učitelství (dále jen Kompetenční rámec), který se promítá do cílů a obsahu všech předmětů: pedagogiky a psychologie, didaktik a řízené a reflektované praxe s reflektivním seminářem. U jednotlivých předmětů je upřesněno, jakým způsobem a pomocí jakých forem výuky jsou rozvíjeny jednotlivé kompetence. Podstatnou součástí všech disciplín je zprostředkování aktuálních informací v oboru a trendů vyplývajících ze strategie vzdělávací politiky a dlouhodobých záměrů ve vzdělávání, typicky například problematika kompetencí pro aktivní občanský, profesní a osobní život, podpůrných opatření, problém nerovností a maximálního rozvoje potenciálu každého žáka, problematika asistenta žáka, práce s dětmi se specifickými vzdělávacími potřebami, individualizace, formativní hodnocení, využití digitálních technologií. Vzdělávací program je zakončen závěrečnou ústní zkouškou a obhajobou závěrečné písemné práce. Součástí závěrečné ústní zkoušky nebo obhajoby závěrečné práce je pohovor o portfoliu účastníka a účastnice studia.
Vzdělávací cíle programu/kurzu:
1. absolvent/ka je připraven/a vést výuku daného předmětu, rozumí vyučovaným oborům a dále se v nich rozvíjí. Didakticky zprostředkovává obsah vyučovaných oborů žákyním a žákům v souladu s jejich vzdělávacími potřebami a v souladu s kurikulem. 2. absolvent/ka je připraven/a plánovat, vést a reflektovat výuku. Nastavuje cíle výuky a vede k nastavování cílů žáky a žákyně. Plánuje výuku na základě znalosti vzdělávacích potřeb žákyň a žáků, tak aby se mohli aktivně zapojit a cílů dosáhnout. Podporuje motivaci žáků a žákyň k učení. Reflektuje a vyhodnocuje dosahování cílů. 3. absolvent/ka je připraven/a vytvářet bezpečné prostředí pro učení, vede žákyně a žáky ke spolupráci, zajišťuje vhodné výukové prostředí, vč. digitálního. 4. absolvent/ka je připraven/a poskytovat a přijímat zpětnou vazbu, hodnotí na základě kritérií a vede žáky a žákyně k reflexi jejich učení. 5. absolvent/ka spolupracuje s kolegy a kolegyněmi ve prospěch žáků a žákyň a společného profesního růstu, spolupracuje s rodiči a širší komunitou školy v zájmu žáků a žákyň. 6. absolvent/ka pracuje systematicky na utváření svého profesního sebepojetí a na svém profesním rozvoji. Vede žákyně a žáky k demokratickým hodnotám a jedná v souladu s profesní etikou. Systematicky pečuje o své duševní zdraví a psychohygienu.
Požadované předpoklady:
Kurz pro studenty navazujícího magisterského studia.
Profil absolventa:
Profil absolventa a absolventky je dán Kompetenčním rámcem absolventa a absolventky učitelství na úrovni 1, tj. "Absolvent/ka"
Garant programu/kurzu:
Karen Jiří, Mgr. Ph.D.
Zpět na seznam

Nastavení cookies a ochrany soukromí

Povolit vše Více informací