Program detail, dates and registration
Faculty/department which offers the programme:
Faculty of Arts
Type of LLL programme:
Programy specializačního vzdělávání
Name of group of programmes where the course is realised:
Specializační vzdělávání
Educational objectives of the group of programmes:
Specializační vzdělávání.
The name of the programme:
Studium k výkonu specializační činnosti provázejícího učitele
Focus of the LLL programme:
on the profession (occupational)
Language of the programme:
CZ
Annotation of the programme:
Vstupní školení pro provázející učitele.
1. Téma: Provázející učitel a reforma přípravy budoucích učitelů na MŠMT; kurikulum studia učitelství na FF UP ? akreditace; Kompetenční rámec absolventa a absolventky učitelství ? kompetenční model vzdělávání budoucích učitelů.
2. Téma: Pozorování klíčových aspektů výuky
3. Téma: Vytváření bezpečného prostředí
4. Téma: Vedení reflektivního dialogu při reflexi výuky
5. Téma: Sebereflexe provázejícího učitele
6. Téma: Poskytování efektivní a formativní zpětné vazby
7. Téma: Společné plánování výuky
Educational objectives of the programme:
Cílem studia k výkonu specializační činnosti provázejícího učitele je rozvinout u účastníků podstatné kompetence pro výkon role provázejícího učitele. Obecným cílem tohoto vzdělávání je přispívat ke zvyšování kvality učitelské praxe a k propojování teorie a praxe v přípravě učitelů. To by mělo vést k zvyšování úspěšnosti absolventů učitelského studia jakožto začínajících učitelů a ke snižování počtu předčasných odchodů začínajících učitelů ze školství.
Required prerequisites:
Splnění předpokladů podle § 3 zákona č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících (fyzická osoba je plně svéprávná, má odbornou kvalifikaci pro přímou pedagogickou činnost, kterou vykonává).
Graduate’s profile:
Vytváří bezpečné prostředí pro spolupráci se studentem učitelství.
Efektivně vede reflexi výuky se studentem a podporuje studenta v plánování výuky.
Reflektuje svou vlastní výuku a má dovednost sebereflexe v roli učitele.
Je otevřený vlastnímu učení, profesně se rozvíjí a má profesní integritu.
Poskytuje studentovi popisnou zpětnou vazbu a případně hodnocení, které je opřeno o předem známá a transparentní kritéria.
Vnímá svou roli jako roli vzdělavatele budoucích učitelů, který spolupracuje s VŠ vzdělavateli na uceleném kurikulu.
Programme guarantor:
Prchal Pavlíčková Radmila, doc. Mgr. Ph.D.